Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P29e46t35r 14Č90e43j41k35a

21. 11. 2016 11:37

Svobodné volby jsou vrcholným aktem demokracie, všechny ostatní formy projevů demokracie (ať už jde o demonstrace, petice, protesty atd.) - tak jsou sice fajn, ale nesmějí být používány jako snaha revize výsledků voleb, které se někomu nelíbí. Tzn. pokud někdo protestuje proti Zemanovi kvůli tomu, jak jedná - vůbec nic proti tomu nemám, ale ukáže se až v dalších volbách (pokud teda bude MZ kandidovat znova), jak silný hlas těch protestujících je - a popravdě, je dost dobře možné, že budoucími volbami budou nepříjemně zaskočeni. S čím ovšem mám sakra velký problém jsou demonstrace a protesty proti Trumpovi v Americe - popsal bych je v zásadě jako protidemokratické a velmi nebezpečné - proč? Protože jejich základním posláním je protest vůči výsledkům voleb (toho nejvyššího aktu demokracie), které se protestujícím nelíbí a přáním demonstrujících je v podstatě revidovat výsledek voleb - to už s demokracií jako takovou nemá nic společného. Fakt, že Trump v rámci amerického systému vyhrál volby, je jednoznačný a každý zastánce skutečné demokracie musí chápat, že protestovat se má až vůči činům zvoleného politika, které se části společnosti nelíbí, ale zkrátka není možné protestovat vůči tomu, že byl zvolen někdo jiný, než bych si sám přál - jde o přístup "uznávám demokracii jenom pokud výsledky odpovídají tomu, co chci já" - a to je zkrátka neakceptovatelné. A protože Trump ještě ani není ve funkci, tak o to absurdnější a nesmyslnější ty nynější protesty jsou.

12 1
možnosti
Foto

Naopak v demokracii má každý právo snažit se zákonným způsobem revidovat volby.

Demonstrace pokud jsou nenásilné v souladu s pravidly zákonným způsobem jsou.

0 1
možnosti

Demokracie je jenom metoda, jak změnit vládu bez krveprolití.

1 0
možnosti
JN

J24o32s97e71f 29N86i71k47l

21. 11. 2016 11:25

...i mě je poněkud trapné...i mně je poněkud trapné...:-P

2 0
možnosti
JK

J60a18n 53K90o44z10á78k

21. 11. 2016 11:23

Byl tady jeden bloger, blahé paměti,Kašuka. Vy jste stejný popleta, i když z jiné strany.

2 0
možnosti
MD

Takto paradne sam sobe nazorove nafackovat, ZLEVA, ZPRAVA, uprostred namesti plneho 'turistu', vyzaduje znacnou odvahu. Klobouk dolu.

7 0
možnosti
Foto

Tak kolik občanů je schopno se postavit za Zemana, tak to ukázaly právě volby a třeba jeho triumfální spanilé jízdy po krajích.

4 1
možnosti
VH

Právě pod vlivem takových lidí jako pan Peszyňski a dalších, z nich se někteří projevují ještě daleko hruběji než prezident Zeman, já budu volit Zemana, ačkoliv v minulém druhém kole jsem ani jednoho kandidáta nešel volit.

13 1
možnosti
  • Počet článků 1059
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1012x
Jsem obyčejný občan a běžný zaměstnanec. Mám však vyhraněné názory na některé věci. Jsem kosmopolitní liberál, Havlista, pravdoláskař, intervencionalista a příznivec federalizace Evropy a hrdý Eurohujer. Jsem hrdý příslušník běsnící pražské kavárny, majdanista a iluminát a teď už i sluníčkář